DOWNLOAD – AT THE BOTTOM / POBIERZ – NA SAMYM DOLE
🇵🇱 PL:
Program ISTA-P – Czym jest i do czego służy?
ISTA/P (Integrated Service Technical Application Programming) to profesjonalne oprogramowanie diagnostyczne opracowane przez firmę BMW, przeznaczone do programowania i kodowania modułów sterujących w pojazdach marki BMW oraz MINI. Służy głównie do zaawansowanej diagnostyki, aktualizacji oprogramowania sterowników (ECU), kodowania nowych funkcji oraz resetowania ustawień serwisowych w samochodach, szczególnie z serii E. Program jest używany przez serwisy BMW, ale także przez entuzjastów motoryzacji posiadających odpowiednie narzędzia.
Do czego służy ISTA-P?
- Programowanie sterowników: Aktualizacja oprogramowania ECU, np. w celu poprawy wydajności lub naprawy błędów.
- Kodowanie funkcji: Aktywacja ukrytych opcji, takich jak odblokowanie odtwarzania DVD podczas jazdy czy zmiana ustawień Start/Stop.
- Diagnostyka: Odczytywanie i kasowanie kodów błędów w różnych modułach pojazdu.
- Rejestracja komponentów: Np. rejestracja nowego filtra DPF lub akumulatora.
- Resetowanie serwisów: Przywracanie ustawień serwisowych po wykonaniu napraw.
Wymagania sprzętowe
Aby uruchomić ISTA/P, komputer musi spełniać następujące minimalne wymagania:
- System operacyjny: Windows XP, Windows 7, Windows 8, Windows 10 lub Windows 11 (32- lub 64-bitowy).
- Procesor: Minimum dwurdzeniowy procesor (zalecany Intel Core i3 lub lepszy).
- Pamięć RAM: Minimum 2 GB (zalecane 4 GB lub więcej dla płynnego działania).
- Miejsce na dysku: Minimum 30 GB wolnego miejsca, choć pełna instalacja z danymi PSdZData może wymagać nawet 200 GB.
- Karta graficzna: Dowolna karta obsługująca rozdzielczość 1024×768 lub wyższą.
- Połączenie internetowe: Wymagane w niektórych przypadkach do aktualizacji danych lub licencji.
Co jest potrzebne, aby używać ISTA-P?
- Kompatybilny interfejs diagnostyczny:
- ICOM (zalecany dla stabilnego programowania, szczególnie dla nowszych modeli).
- K+DCAN (używany do starszych modeli serii E, ale mniej stabilny i ryzykowny przy programowaniu).
- ENET (dla modeli serii F, G i I z systemami CIC/NBT).
- Oprogramowanie dodatkowe:
- EDIABAS: Podsystem komunikacyjny wymagany dla interfejsu K+DCAN.
- BMW Standard Tools: Opcjonalnie, w zależności od wersji ISTA/P.
- .NET Framework: Minimum wersja 4.5.1, zalecana 4.7.
- 7-Zip: Do rozpakowywania plików instalacyjnych.
- Java i vcredist: Niezbędne do poprawnego działania oprogramowania.
- Pliki PSdZData: Zawierają dane do programowania i kodowania (wersja Full dla flashowania ECU, Lite dla kodowania).
- Kabel OBD: Do połączenia komputera z pojazdem (np. K+DCAN lub ENET o długości min. 150 cm, zalecane 200-250 cm).
- Stabilne zasilanie: Ładowarka o mocy min. 100A podczas programowania, aby uniknąć przerw w zasilaniu pojazdu.
- Wyłączony antywirus: Windows Defender i inne programy antywirusowe mogą blokować instalację, dlatego należy je tymczasowo wyłączyć.
Jak używać ISTA-P?
- Instalacja:
- Pobierz i rozpakuj ISTA/P oraz pliki PSdZData.
- Zainstaluj wymagane oprogramowanie (EDIABAS, .NET Framework, itp.).
- Skopiuj folder „Rheingold” do C:\Program Files(x86).
- Ustaw program w trybie zgodności z systemem Windows i uruchom jako administrator.
- Podłączenie do pojazdu:
- Podłącz interfejs (np. ICOM lub K+DCAN) do portu OBD w samochodzie.
- Skonfiguruj port COM (np. COM9 dla K+DCAN) w menedżerze urządzeń.
- Diagnostyka i programowanie:
- Uruchom ISTA/P, wybierz model pojazdu i wykonaj skanowanie w celu identyfikacji błędów.
- Użyj opcji programowania lub kodowania, korzystając z danych PSdZData.
- Postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie, aby uniknąć błędów.
Uwagi
- ISTA/P jest bardziej skomplikowany niż ISTA/D (diagnostyka) i wymaga ostrożności, ponieważ błędy w programowaniu mogą uszkodzić sterowniki pojazdu.
- Programowanie za pomocą kabla K+DCAN jest ryzykowne i niezalecane dla nowszych modeli.
- Zaleca się korzystanie z oficjalnego interfejsu ICOM dla większej stabilności.
- Oprogramowanie jest płatne, ale w internecie dostępne są wersje „nieoficjalne”, co może wiązać się z ryzykiem prawnym lub technicznym.
ISTA/P to potężne narzędzie dla profesjonalistów i entuzjastów BMW, ale wymaga odpowiedniego sprzętu, oprogramowania i wiedzy, aby w pełni wykorzystać jego możliwości bez ryzyka uszkodzenia pojazdu.
🇺🇸 EN:
ISTA-P Program – What Is It and What Is It Used For?
ISTA/P (Integrated Service Technical Application Programming) is professional diagnostic software developed by BMW, designed for programming and coding control modules in BMW and MINI vehicles. It is primarily used for advanced diagnostics, updating control unit software (ECU), coding new features, and resetting service settings in cars, especially from the E-series. The program is utilized by BMW service centers but also by automotive enthusiasts with the right tools.
What Is ISTA-P Used For?
- Control Unit Programming: Updating ECU software, e.g., to improve performance or fix issues.
- Function Coding: Activating hidden features, such as enabling DVD playback while driving or modifying Start/Stop settings.
- Diagnostics: Reading and clearing error codes from various vehicle modules.
- Component Registration: E.g., registering a new DPF filter or battery.
- Service Resets: Resetting service settings after performing repairs.
Hardware Requirements
To run ISTA/P, the computer must meet the following minimum requirements:
- Operating System: Windows XP, Windows 7, Windows 8, Windows 10, or Windows 11 (32- or 64-bit).
- Processor: Minimum dual-core processor (Intel Core i3 or better recommended).
- RAM: Minimum 2 GB (4 GB or more recommended for smooth operation).
- Disk Space: Minimum 30 GB of free space, though a full installation with PSdZData may require up to 200 GB.
- Graphics Card: Any card supporting a resolution of 1024×768 or higher.
- Internet Connection: Required in some cases for data or license updates.
What Is Needed to Use ISTA-P?
- Compatible Diagnostic Interface:
- ICOM (recommended for stable programming, especially for newer models).
- K+DCAN (used for older E-series models but less stable and riskier for programming).
- ENET (for F, G, and I-series models with CIC/NBT systems).
- Additional Software:
- EDIABAS: A communication subsystem required for the K+DCAN interface.
- BMW Standard Tools: Optional, depending on the ISTA/P version.
- .NET Framework: Minimum version 4.5.1, recommended 4.7.
- 7-Zip: For extracting installation files.
- Java and vcredist: Necessary for proper software operation.
- PSdZData Files: Contain data for programming and coding (Full version for ECU flashing, Lite for coding).
- OBD Cable: To connect the computer to the vehicle (e.g., K+DCAN or ENET, minimum length 150 cm, recommended 200-250 cm).
- Stable Power Supply: A charger with at least 100A during programming to avoid power interruptions.
- Disabled Antivirus: Windows Defender and other antivirus programs may block installation and should be temporarily disabled.
How to Use ISTA-P?
- Installation:
- Download and extract ISTA/P and PSdZData files.
- Install required software (EDIABAS, .NET Framework, etc.).
- Copy the “Rheingold” folder to C:\Program Files(x86).
- Set the program to run in compatibility mode with Windows and launch as administrator.
- Connecting to the Vehicle:
- Connect the interface (e.g., ICOM or K+DCAN) to the vehicle’s OBD port.
- Configure the COM port (e.g., COM9 for K+DCAN) in Device Manager.
- Diagnostics and Programming:
- Launch ISTA/P, select the vehicle model, and perform a scan to identify errors.
- Use programming or coding options with PSdZData.
- Follow on-screen instructions to avoid errors.
Notes
- ISTA/P is more complex than ISTA/D (diagnostics) and requires caution, as errors during programming can damage control units.
- Programming with a K+DCAN cable is risky and not recommended for newer models.
- Using an official ICOM interface is recommended for greater stability.
- The software is paid, but “unofficial” versions available online may carry legal or technical risks.
ISTA/P is a powerful tool for BMW professionals and enthusiasts, but it requires appropriate hardware, software, and knowledge to fully utilize its capabilities without risking vehicle damage.

🤝 Wesprzyj rozwój kanału!
📍 Zrzutka: https://zrzutka.pl/huk2rj
☕ Postaw kawę: https://buycoffee.to/dkmotopl
⭐⭐ OC / AC TAŃSZE O 100PLN. ⭐⭐
Zamów polisę z bonusem z tego linku: https://mubi.pl/id-G570CJ