AK90 BMW Kluczyk kodowanie programowanie e36 e46 e39 e87

Czy zgubiłeś kluczyk do swojego BMW, a może po prostu potrzebujesz zapasowego? Nie musisz przepłacać w serwisie! Dzięki prostemu programatorowi AK90 możesz samodobnie zaprogramować nowy kluczyk w zaledwie 5 minut. Ten poradnik pokaże Ci krok po kroku, jak to zrobić.

Czego potrzebujesz?

  • Programator AK90 (lub AK90 Plus/AK91). Dostępny online w cenie około 50-100 zł.
  • Nowy kluczyk 433 MHz z transponderem PCF 7930.
  • Narzędzia do otwarcia obudowy EWS.
  • Narzędzia do usunięcia lakieru ochronnego z chipu.

Krok 1: Sprawdź swój programator i kluczyk

  1. Upewnij się, że posiadasz odpowiedni programator. Model AK90 Plus współpracuje z EWS2, EWS3 i EWS4. Wersja AK91 działa również z systemem CAS, obsługując modele takie jak E46, E36, E39 i inne z tej serii.
  2. Włóż nowy kluczyk do programatora AK90.
  3. Uruchom program AK90 i nawiąż połączenie.
  4. Wybierz opcję „Czytaj kluczyk” lub „Testuj klucz”.
  5. Sprawdź, czy kluczyk jest „czysty” – program nie powinien wyświetlać żadnych informacji o przebiegu czy numerze VIN. Oznacza to, że kluczyk jest gotowy do programowania.

Krok 2: Zdemontuj i przygotuj moduł EWS

  1. Zlokalizuj moduł EWS (Elektronische Wegfahrsperre – elektroniczna blokada uruchomienia silnika). W BMW E46 znajduje się on w okolicy kierownicy.
  2. Otwórz obudowę modułu EWS, podważając dwa klipsy z przodu i dwa z tyłu.
  3. Wyjmij chip z modułu EWS. W tym celu ściśnij dwa czarne „dzyndzle” i wysuń chip. W tym przypadku chip to model OD46J.
  4. Zwróć uwagę, że płytka chipu jest pokryta lakierem ochronnym. Musisz go dokładnie usunąć, szczególnie z nóżek chipu, aby zapewnić kontakt z czytnikiem.

Krok 3: Odczytaj dane z chipu EWS

  1. Podłącz czytnik do modułu EWS.
  2. Znajdź kropkę referencyjną na chipie (np. OD46J). Jeśli nie możesz jej znaleźć, użyj listy modeli chipów w programie AK90, aby zlokalizować odpowiednie oznaczenie i położenie kropki. Zazwyczaj kropka na czytniku powinna być przyłożona do kropki na chipie.
  3. Przytrzymaj czytnik i wybierz w programie opcję „Odczyt EWS”.
  4. Jeśli pojawi się błąd „pin no touch”, oznacza to problem z kontaktem – albo sonda jest źle podłączona, albo nóżki chipu nie są wystarczająco oczyszczone. Popraw połączenie i spróbuj ponownie.
  5. Po udanym odczycie, zapisz plik z kopią bezpieczeństwa danych EWS.
  6. W programie wybierz „FS Analyze”, aby przeanalizować dane EWS. Zobaczysz informacje o dostępnych kluczykach, numerze VIN pojazdu i przebiegu.

Krok 4: Zaprogramuj nowy kluczyk

  1. W programie AK90 wybierz opcję „Zapisz kluczyk”.
  2. Wybierz wolny slot na kluczyk (np. numer 6, jeśli jest dostępny).
  3. Upewnij się, że masz wybrany odpowiedni transponder. Dla europejskich kluczyków 433 MHz wybierz PCF 7930.
  4. Włóż nowy kluczyk do programatora.
  5. Wciśnij „Zapisz kluczyk”. Informacje zostaną zapisane do kluczyka.

Krok 5: Sprawdź nowy kluczyk i synchronizuj

  1. Po zapisaniu, wybierz opcję „Testuj kluczyk”.
  2. Sprawdź, czy program wyświetla numer VIN i przebieg. Początkowo przebieg może być nieprawidłowy, ale zaktualizuje się po włożeniu kluczyka do stacyjki.
  3. Grot kluczyka należy dorobić osobno.
  4. Jeśli pilot nie synchronizuje się od razu z samochodem, naciskaj wielokrotnie przyciski „zamknij” i „otwórz” (góra, dół). Kluczyk powinien zsynchronizować się ze stacyjką.

Gratulacje! Właśnie samodzielnie zaprogramowałeś nowy kluczyk do swojego BMW w kilka minut, oszczędzając czas i pieniądze.

By dkmoto

🤝 Wesprzyj rozwój kanału! 📍 Zrzutka: https://zrzutka.pl/huk2rj ☕ Postaw kawę:  https://buycoffee.to/dkmotopl ⭐⭐ OC / AC TAŃSZE O 100PLN. ⭐⭐ Zamów polisę z bonusem z tego linku: https://mubi.pl/id-G570CJ