Czy zgubiłeś kluczyk do swojego BMW, a może po prostu potrzebujesz zapasowego? Nie musisz przepłacać w serwisie! Dzięki prostemu programatorowi AK90 możesz samodobnie zaprogramować nowy kluczyk w zaledwie 5 minut. Ten poradnik pokaże Ci krok po kroku, jak to zrobić.
Czego potrzebujesz?
- Programator AK90 (lub AK90 Plus/AK91). Dostępny online w cenie około 50-100 zł.
- Nowy kluczyk 433 MHz z transponderem PCF 7930.
- Narzędzia do otwarcia obudowy EWS.
- Narzędzia do usunięcia lakieru ochronnego z chipu.
Krok 1: Sprawdź swój programator i kluczyk
- Upewnij się, że posiadasz odpowiedni programator. Model AK90 Plus współpracuje z EWS2, EWS3 i EWS4. Wersja AK91 działa również z systemem CAS, obsługując modele takie jak E46, E36, E39 i inne z tej serii.
- Włóż nowy kluczyk do programatora AK90.
- Uruchom program AK90 i nawiąż połączenie.
- Wybierz opcję „Czytaj kluczyk” lub „Testuj klucz”.
- Sprawdź, czy kluczyk jest „czysty” – program nie powinien wyświetlać żadnych informacji o przebiegu czy numerze VIN. Oznacza to, że kluczyk jest gotowy do programowania.
Krok 2: Zdemontuj i przygotuj moduł EWS
- Zlokalizuj moduł EWS (Elektronische Wegfahrsperre – elektroniczna blokada uruchomienia silnika). W BMW E46 znajduje się on w okolicy kierownicy.
- Otwórz obudowę modułu EWS, podważając dwa klipsy z przodu i dwa z tyłu.
- Wyjmij chip z modułu EWS. W tym celu ściśnij dwa czarne „dzyndzle” i wysuń chip. W tym przypadku chip to model OD46J.
- Zwróć uwagę, że płytka chipu jest pokryta lakierem ochronnym. Musisz go dokładnie usunąć, szczególnie z nóżek chipu, aby zapewnić kontakt z czytnikiem.
Krok 3: Odczytaj dane z chipu EWS
- Podłącz czytnik do modułu EWS.
- Znajdź kropkę referencyjną na chipie (np. OD46J). Jeśli nie możesz jej znaleźć, użyj listy modeli chipów w programie AK90, aby zlokalizować odpowiednie oznaczenie i położenie kropki. Zazwyczaj kropka na czytniku powinna być przyłożona do kropki na chipie.
- Przytrzymaj czytnik i wybierz w programie opcję „Odczyt EWS”.
- Jeśli pojawi się błąd „pin no touch”, oznacza to problem z kontaktem – albo sonda jest źle podłączona, albo nóżki chipu nie są wystarczająco oczyszczone. Popraw połączenie i spróbuj ponownie.
- Po udanym odczycie, zapisz plik z kopią bezpieczeństwa danych EWS.
- W programie wybierz „FS Analyze”, aby przeanalizować dane EWS. Zobaczysz informacje o dostępnych kluczykach, numerze VIN pojazdu i przebiegu.
Krok 4: Zaprogramuj nowy kluczyk
- W programie AK90 wybierz opcję „Zapisz kluczyk”.
- Wybierz wolny slot na kluczyk (np. numer 6, jeśli jest dostępny).
- Upewnij się, że masz wybrany odpowiedni transponder. Dla europejskich kluczyków 433 MHz wybierz PCF 7930.
- Włóż nowy kluczyk do programatora.
- Wciśnij „Zapisz kluczyk”. Informacje zostaną zapisane do kluczyka.
Krok 5: Sprawdź nowy kluczyk i synchronizuj
- Po zapisaniu, wybierz opcję „Testuj kluczyk”.
- Sprawdź, czy program wyświetla numer VIN i przebieg. Początkowo przebieg może być nieprawidłowy, ale zaktualizuje się po włożeniu kluczyka do stacyjki.
- Grot kluczyka należy dorobić osobno.
- Jeśli pilot nie synchronizuje się od razu z samochodem, naciskaj wielokrotnie przyciski „zamknij” i „otwórz” (góra, dół). Kluczyk powinien zsynchronizować się ze stacyjką.
Gratulacje! Właśnie samodzielnie zaprogramowałeś nowy kluczyk do swojego BMW w kilka minut, oszczędzając czas i pieniądze.

🤝 Wesprzyj rozwój kanału!
📍 Zrzutka: https://zrzutka.pl/huk2rj
☕ Postaw kawę: https://buycoffee.to/dkmotopl
⭐⭐ OC / AC TAŃSZE O 100PLN. ⭐⭐
Zamów polisę z bonusem z tego linku: https://mubi.pl/id-G570CJ