DOWNLOAD LINK AT THE BOTTOM / POBIERZ NA SAMYM DOLE
🇵🇱 PL:
MPPS V18 to zaawansowane narzędzie do programowania jednostek sterujących silnikiem (ECU – Engine Control Unit), które jest szeroko stosowane w branży motoryzacyjnej do tuningu i diagnostyki pojazdów. Program ten, współpracujący z dedykowanym interfejsem sprzętowym, umożliwia dostęp do pamięci ECU, co pozwala na odczyt, modyfikację i zapis danych, takich jak mapy silnika, w celu optymalizacji osiągów pojazdu lub naprawy oprogramowania. Jest to rozwiązanie popularne zarówno wśród profesjonalistów, jak i entuzjastów motoryzacji.
Do czego służy MPPS V18?
MPPS V18 jest wykorzystywany przede wszystkim do:
- Tuningu ECU: Modyfikacja map silnika w celu zwiększenia mocy, poprawy efektywności paliwowej lub dostosowania parametrów pojazdu do specyficznych potrzeb (np. sportowych lub ekonomicznych).
- Diagnostyki i naprawy: Odczyt i zapis danych z pamięci ECU, co pozwala na naprawę uszkodzonego oprogramowania lub przywrócenie fabrycznych ustawień.
- Odblokowywanie zabezpieczeń: Wspiera odblokowywanie niektórych typów ECU, takich jak VAG Simos PCR i Simos 8, oraz sprawdzanie poziomu zabezpieczenia TPROT w VAG MEDC17 bez konieczności otwierania jednostki.
- Programowania nowych ECU: Umożliwia zapis danych do nowych lub pustych jednostek sterujących, co jest przydatne przy wymianie ECU.
Narzędzie to jest cenione za swoją wszechstronność i zdolność do obsługi szerokiej gamy sterowników, co czyni je jednym z bardziej uniwersalnych rozwiązań na rynku.
Możliwości programu MPPS V18
MPPS V18 oferuje szereg zaawansowanych funkcji, które wyróżniają go na tle innych narzędzi do programowania ECU:
- Automatyczne wykrywanie ECU i procesora
Program automatycznie rozpoznaje typ ECU i procesora, co eliminuje potrzebę ręcznego wybierania z listy. Usprawnia to proces pracy i minimalizuje ryzyko błędów. - Odczyt i zapis pamięci
MPPS V18 umożliwia pełny odczyt i zapis pamięci typu:- EEPROM: Przechowuje dane konfiguracyjne.
- IROM: Wewnętrzna pamięć procesora.
- XROM: Zewnętrzna pamięć flash (jeśli dostępna).
Obsługuje zarówno pełne, jak i częściowe operacje odczytu/zapisu, jeśli ECU na to pozwala.
- Wsparcie dla różnych protokołów komunikacyjnych
- Automatyczne wykrywanie K-Line i CAN.
- Możliwość wymuszenia preferowanego sposobu komunikacji, co jest przydatne w przypadku problematycznych połączeń.
- Tymczasowe omijanie immobilizera w systemach ME7, umożliwiając programowanie na stole warsztatowym.
- Funkcje dla zaawansowanych użytkowników
- Patchowanie OBD dla TPROT ECU: Obsługuje flashowanie ECU z zabezpieczeniem TPROT (obecnie tylko dla VAG).
- Sprawdzanie TPROT/DS: Pozwala sprawdzić, czy zabezpieczenie TPROT jest aktywne bez otwierania ECU.
- Korekcja sum kontrolnych: Automatyczna korekcja dla sterowników Bosch MEDC17.
- Tryb Boot: Obsługuje ECU z procesorami C167 i ST10, a także tryb Tricore dla bardziej zaawansowanych sterowników.
- Zaawansowane funkcje dla Marelli ECU
MPPS V18 oferuje rozszerzone wsparcie dla sterowników Marelli, w tym pełny odczyt/zapis mikro, flash i EEPROM przez K-Line i CAN dla różnych modeli, takich jak Fiat 6F3, 8F2, 8F3, 8GM, 8GS, 5SF3, 5SF8, 5SF9 czy ME7.9.10. - Doskonalone funkcje odzyskiwania
MPPS V18 wyróżnia się zdolnością do odzyskiwania ECU, z którymi inne narzędzia nie mogą nawiązać komunikacji. W niektórych przypadkach działa nawet na sterownikach z pustą pamięcią (blank memory). - Obsługa wielu sterowników
Program wspiera szeroką gamę sterowników, w tym:- M3.8, M5.9, ME7xx, MED9, MED17, EDC15/16/17 (Bosch).
- Delphi, Siemens, Marelli, Delco, Sagem, Trionic i inne.
- Szybkość i elastyczność
- Możliwość wyboru prędkości odczytu/zapisu.
- Funkcja „tylko zmiany” (changes only), która przyspiesza programowanie, zapisując tylko zmodyfikowane dane (jeśli ECU na to pozwala).
- Wsparcie dla różnych pojazdów
MPPS V18 jest kompatybilny z wieloma markami pojazdów, w tym Fiat, Opel, BMW, PSA (Peugeot/Citroën), Ford, Land Rover i innymi. Przykłady przetestowanych modeli:- Fiat Punto T-JET 1.4 Turbo (Bosch ME7.9.10).
- Opel Astra H 1.7 CDTI, Peugeot Partner 1.6 HDI, BMW EDC16C31, Land Rover TD5.
- Wielojęzyczność
Program obsługuje wiele języków, w tym angielski, niemiecki, francuski, hiszpański, polski, czeski, rosyjski i inne. Niestety, nie obejmuje włoskiego.
🇺🇸 EN:
MPPS V18 is an advanced tool for programming Engine Control Units (ECUs), widely used in the automotive industry for tuning and diagnostics. Paired with a dedicated hardware interface, it enables access to ECU memory, allowing users to read, modify, and write data such as engine maps to optimize vehicle performance or repair software. It is a popular solution among both professionals and automotive enthusiasts.
What is MPPS V18 Used For?
MPPS V18 is primarily used for:
- ECU Tuning: Modifying engine maps to enhance power, improve fuel efficiency, or tailor vehicle parameters to specific needs (e.g., performance or economy).
- Diagnostics and Repair: Reading and writing ECU memory to fix corrupted software or restore factory settings.
- Unlocking Protections: Supports unlocking certain ECU types, such as VAG Simos PCR and Simos 8, and checking TPROT protection levels in VAG MEDC17 without opening the unit.
- Programming New ECUs: Enables writing data to new or blank control units, useful when replacing ECUs.
Its versatility and ability to handle a wide range of controllers make it a highly universal tool in its class.
Capabilities of MPPS V18
MPPS V18 offers a range of advanced features that set it apart from other ECU programming tools:
- Automatic ECU and Processor Detection
The software automatically identifies the ECU and processor type, eliminating the need for manual selection and reducing the risk of errors. - Memory Read and Write
MPPS V18 supports full reading and writing of memory types:- EEPROM: Stores configuration data.
- IROM: Internal processor memory.
- XROM: External flash memory (if available).
It supports both full and partial read/write operations, depending on the ECU’s capabilities.
- Support for Multiple Communication Protocols
- Automatic detection of K-Line and CAN protocols.
- Option to force preferred communication methods, useful for problematic connections.
- Temporary bypassing of the immobilizer in ME7 systems for bench programming.
- Advanced Features for Expert Users
- OBD Patching for TPROT ECUs: Supports flashing TPROT-protected ECUs (currently only for VAG).
- TPROT/DS Check: Allows checking TPROT protection status without opening the ECU.
- Checksum Correction: Automatic correction for Bosch MEDC17 controllers.
- Boot Mode: Supports ECUs with C167 and ST10 processors, as well as Tricore mode for advanced controllers.
- Enhanced Support for Marelli ECUs
MPPS V18 provides extended support for Marelli controllers, including full read/write of micro, flash, and EEPROM via K-Line and CAN for models like Fiat 6F3, 8F2, 8F3, 8GM, 8GS, 5SF3, 5SF8, 5SF9, and ME7.9.10. - Improved Recovery Features
MPPS V18 excels at recovering ECUs that other tools cannot communicate with, even in cases of blank memory. - Support for Multiple Controllers
The software supports a wide range of controllers, including:- M3.8, M5.9, ME7xx, MED9, MED17, EDC15/16/17 (Bosch).
- Delphi, Siemens, Marelli, Delco, Sagem, Trionic, and others.
- Speed and Flexibility
- Adjustable read/write speeds.
- „Changes only” mode to speed up programming by writing only modified data (if supported by the ECU).
- Support for Various Vehicles
MPPS V18 is compatible with numerous vehicle brands, including Fiat, Opel, BMW, PSA (Peugeot/Citroën), Ford, Land Rover, and more. Tested models include:- Fiat Punto T-JET 1.4 Turbo (Bosch ME7.9.10).
- Opel Astra H 1.7 CDTI, Peugeot Partner 1.6 HDI, BMW EDC16C31, Land Rover TD5.
- Multilingual Support
The software supports multiple languages, including English, German, French, Spanish, Polish, Czech, Russian, and others. Unfortunately, Italian is not supported.

🤝 Wesprzyj rozwój kanału!
📍 Zrzutka: https://zrzutka.pl/huk2rj
☕ Postaw kawę: https://buycoffee.to/dkmotopl
⭐⭐ OC / AC TAŃSZE O 100PLN. ⭐⭐
Zamów polisę z bonusem z tego linku: https://mubi.pl/id-G570CJ